ورزش مناسب خانم ها چیست؟

خانم ها بخاطر فیزیک بدنی خاص و روحیه لطیف و ضعف بدنی آنها نسبت به آقایان اسیب پذیرتر هستند.

لذا به موازات این ضعف ها باید ورزش های مخصوص به خود بیشتر انجام دهند تا سیستم دفاعی و تقویتی بدن آنها بیشتر تکامل یاد ودر برابر ناملایمات روزگار پایدارتر گردند.

و اما چه ورزشی برای خانم ها مناسب تر است؟

با ما باشید
شاید خانم ها دوست از ورزش کردن ابا دارند و وقت این کار را ندارند یا فکر می کنند ورزشها برای آنها سنگین است حال اینکه خانم ها چه ورزشی کنند بهتر است؟ و باعث آسیب در زنان نمی شود. با جوانی ها همراه باشید.

خانم ها چه ورزشی کنند بهتر است؟ ورزش مخصوص خانم ها

مطالعات انجام شده بر روی ۳۶ هزار زن به بررسی تاثیر ورزش هوازی

و ورزش قدرتی بر کاهش بیماری‌های مختلف در زنان پرداخته است.

مطالعات جدیدی که در مجله پزشکی و علم ورزش منتشر شده است

نشان می‌دهد که ورزش هوازی و ورزش قدرتی هر دو تاثیراتی بر سلامت زنان دارند.

ورزش مخصوص خانم ها

انجام ورزش قدرتی حجم عضلات و تراکم استخوان‌ها را در بانوان افزایش می‌دهد.

بررسی‌های جدید نشان داده است که ورزش‌های قدرتی در کاهش BMI بدن نیز تاثیرگذار است.

افزایش عضلات بدن و کاهش چربی‌ها باعث می‌شود که بدن بهتر انسولین مصرف کند و سطح گلوکز خون نیز متعادل شود.

بررسی‌ها نشان داده است که انجام ورزش ‌های قدرتی ۳۰ درصد از احتمال دیابت و ۱۷ درصد از احتمال بیماری های قلبی – عروقی می کاهد.

با این حال در صورتی که ورزش های هوازی نیز به برنامه ورزش بانوان ‌اضافه شوند

یعنی آنها حداقل ۱۲۰ ‌دقیقه در هفته‌ ورزش هوازی در کنار ورزش قدرتی انجام دهند

میزان ابتلا به دیابت ۶۵ درصد کاهش پیدا می‌کند.

به ‌این‌ ترتیب بهتر است که زنان تنها بر یک نوع ورزش تمرکز نکنند و ورزش هوازی را با ورزش قدرتی تلفیق کنن